بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

تایپ فرمول های ریاضی توسط نرم افزار MathType 6.0

MathType 6.0 ابزاری قدرتمند برای سیستم عامل ویندوز می باشد که مطمنا همه ی شما به آن نیاز دارید و یا در آینده خواهید داشت!
این نرم افزار به شما اجازه می دهد که به راحتی نمادهای ریاضی را برای کار در نرم افزارهای واژه پرداز (هر نرم افزاری که در آن نوشتار باشد) مانند: Microsoft Word , صفحات وب , پرینت , صفحه نمایش , اسناد نوشتاری (Text Documents) و نرم افزار MathML به کار ببرید.

ویژگی های مهم ابزار MathType 6.0 عبارتند از :

- فونت های اضافی : شامل بیش از 100 فونت برای کار کردن در محیط واژه پرداز و قابلیت اضافه کردن Font جدید.
- دسترسی آسان به علامت های ریاضی و استفاده از آنها فقط با یک کلیک
- سازگار با اکثر نرم افزارها از جمله: Microsoft Word ، Excel ، PowerPoint و بسیاری از نرم افزارهای دیگر
- قابل استفاده در دایرة المعارف Wikipedia
- سازگاری با صفحات وب و استفاده در متن وبلاگ و سایت ها
- ذخیره ی نمادها در نوار ابزار Toolbar ( نمادهایی که بیشتر به کار می برید )
- و ...

برای دانلود دراین مکان کلیک کنید

چگونه یک سخنرانی خوب ارائه کنیم

چه در حضور یک نفر و چه در حضور یک جمعیت پنجاه نفره، می‌توان بر ترس و خجالت ناشی از سخنرانی غلبه کرد. سخنرانی مهارتی است که همه می‌توانند با تمرین، آن را بیاموزند.
یک ارتباط چشمی خوب کمک می‌کند تا مخاطب احساس آرامش بیشتری نماید و در توانایی‌هایی کلامی شما نیز اعتماد به وجود می‌آورد.
ارتباط چشمی خود را (پیوسته) حفظ کنید؛ برای این کار باید آنقدر بر متن سخنرانی خود تسلط داشته باشید که فقط هرازگاهی نیاز به نگاه کردن به متن خود پیدا کنید.
- چند چهره صمیمی را، که به مضمون سخنان شما واکنش نشان می‌دهند، در بین حضار پیدا کنید و سخنرانی خود را با تمرکز بر روی آنان انجام دهید. در هر نوبت، ارتباط چشمی خود را چهار تا پنج ثانیه حفظ کنید و سپس به سراغ نفر بعدی بروید.
- صحیح ایستادن نشان دهنده‌ی اعتماد به نفس است. محکم بایستید. حرکات بیش از حد ممکن است حواس شنوندگان را پرت کند. طبیعتا در هنگام ایستادن دستان خود را در کنار بدن قرار می‌دهید. برای تاکید بر روی نکات مهم، از حرکاتی استفاده کنید که آهسته و دقیق و در عین حال طبیعی باشند.
- به عاداتی که ممکن است داشته باشید، توجه کنید؛ عاداتی مثل دست روی دست انداختن، تکیه دادن به دیوار یا با خودکار به جایی زدن. این کارها نیز می‌تواند حواس مخاطبان شما را پرت کند یا به آنها بگوید که شما (نسبت به موضوع) بی‌علاقه و یا اینکه دستپاچه‌اید.
- سخنرانی خود را در مقابل آینه تمرین کنید تا نحوه‌ی اجرا و حرکات بدن خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید. شیوه‌های متفاوتی را مورد آزمایش قرار دهید تا در مجموعه حرکات و ژست‌های خود به آن هماهنگی که با آن احساس راحتی می‌کنید، برسید و همان را در برابر حضار به کار ببرید.
- وجود صمیمیت در حالت و حرکات چهره‌ کمک می‌کند تا رابطه‌ای گرم و مثبت با مخاطبان خود به وجود آورید. خنده‌ای که شما به چهره دارید به مخاطب می‌فهماند که شما هم یک انسان و (در نتیجه) قابل اعتمادید، و بدین ترتیب به آنان این فرصت را می‌دهد که نظرات شما را بپذیرند.
- حالت چهره‌ی شما (در حقیقت) بیانگر حال و هوای سخنان شماست و مخاطبتان را (در سخنرانی) درگیر می‌کند.
- انتخاب خوب لباس کمک می‌کند تا برای مخاطب خود احترام قایل شوید. قبل از حضور در محل سخنرانی، نظر دیگران را در رابطه با نحوه انتخاب لباس و نیز تناسب آن با مناسبت مربوطه جویا شوید.
- گاهی آهنگ و لحن کلام اثری به مراتب قوی‌تر از محتوای آن دارد. با تمرین کردن، احساس و انرژی را به صدای خود بیفزایید....

کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین


کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین، ویرایش دوم، نوشته راسل و نورویگ.
این کتاب مرجع اصلی درس هوش مصنوعی می باشد. و برای دانشجویان رشته کامپیوتر بسیار مفید است.
کتاب شامل 27 فصل بوده که 9 فصل آن جزء سرفصل درسی می باشد.

شما می توانید بصورت رایگان کتاب را دانلود کرده و از آن استفاده نمائید.


در صورتیکه با دانلود مشکل دارید و نرم افزار مدیریت دانلود ندارید، می توانید نرم افزار MassDownloader را اینجا پیدا کنید.


Artificial Intelligence: a Modern Approach
کتاب کامل را بصورت یکجا با حجم 38MB می توانید از اینجا دانلود کنید

کتاب را به صورت فصل به فصل می تونید از طریق لینک های زیر دانلود کنیدد.

ادامه مطلب ...

مقالات جالب امروز

به ما وعده می دادند که « دست پنهان بازار» بهترین ضامن رونق اقتصادی است ، تولید و مصرف را از هر نهادی بهتر سامان می دهد و برای ظهور کامل آن باید قوانین را از میان برداشت و نظارت دولتی را قربانی کرد. اما امروز شبح گرسنگی است که بر سر بشریت سایه افکنده است. مشکل نه نبود مواد خوراکی که احتکار آن است. سرمایه های سرگردان خارج شده از بورس آفت آذوغه بشری شده اند و اندیشه های ناب « هایک » و « فریدمن» عقیم در آفرینش سامان، احتکار را جهانی کرده اند. سرژ حلیمی در مقاله « گرسنگی و صندوق بین المللی پول » به طرح این مسائل می پردازد.

اما گرسنگی بیداری خلق ها را به همراه می آورد. مصر شاهد بزرگترین جنبش کارگری معاصر خود از سال ١٩٤٨ است( مقاله شورش گرسنگان در مصر).

بحران مالی عمومی سرمایه هر روز بیشتر تشدید می شود و بزرگترین بانک های غرب به بهای در خطر قرار دادن استقلال خود دست یاری به سوی صندوق های مالی دولتی کشور های دیگر دراز می کنند( مقالات  «تاراجگر، منجی یا ساده لوحم» و «مکافات دلال های بورس: دست خوش یا کیفر ؟»).

هیچ نشانه ای از فرارسیدن دموکراسی در چین آنچنان که در غرب پیش بینی می شد وجود ندارد و رونق اقتصادی هم چنان با آهنگی پرشتاب ادامه دارد. مدل  چین هر روز فریبنده تر می شود تا آنجا که می توان از خود پرسید  که شاید آینده سرمایه داری به دسپوتیسم چینی شبیه تر باشد تا لیبرالیسم غربی. هر چند موج تبلیغات ضد چینی در غرب به بهانه حمایت از تبت فروکش کرده است اما برای « اسلاوی ژیژک » این رویدادها فرصتی است تا در باره مدل چینی و آینده سرمایه داری به تفکر بپردازیم.(مقاله تبت در رویای دیگران)

 در حالیکه ایالات متحده و هم پیمانانش هم چنان بر وحشت از « شبح خلافت » اسلامی تکیه می شود تا سیاست های خود را توجیه نمایند( مقاله شبح خلافت بر فراز آمریکا) در اسرائیل نسل جدیدی از روشنفکران به صحنه آمده اند که همه تابوها را درهم می شکنند.مقالات   « اسرائیل در مقابل تاریخش» ،« یهودیت دیگر آوارهم بورگ» و « خلق یهود، مفهومی ابداعی» به طرح این مسئله می پردازند.

وقایع مه ١٩٦٨ چهل ساله می شوند. برای به فراموشی سپردن محتوی و دگرگونه کردن این رویداد به تجلیل از آن پرداخته می شود(مقاله دگرگونی کامل مه ١٩٦٨).

مدرنیزاسیون رژیم های دیکتاتوری نیز مانند هر حرفه دیگری متخصصین ، مشاورین و ساز و کارهای خود را دارد. مقاله « مدرنیزه کردن اتوریتاریسم توسط رژیم های کشور های عرب» منظره ای عمومی از تحولات این حکومت ها به دست می دهد.

 

و اینجا هم سایر مقالات دیگر 

گرسنگی و صندوق بین المللی پول

 شورش گرسنگان در مصر

 تاراجگر، منجی یا ساده لوحم

 مکافات دلال های بورس: دست خوش یا کیفر؟

 تبت در رویای دیگران

 شبح خلافت بر فراز آمریکا

 اسرائیل در مقابل تاریخش

 یهودیت دیگر آوارهم بورگ

 خلق یهود، مفهومی ابداعی

 دگرگونی کامل مه ١٩٦٨

 مدرنیزه کردن اتوریتاریسم توسط رژیم های کشور های عرب

 

بهبود عملکرد شرکتهای دولتی


بهبود عملکرد شرکتهای دولتی-ژوزف سابا،راسل مویر-یوسف جسمی،لیلا بندری