بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

وب 2.0، نفت و سیاست

آیا می‌دانید که جورج بوش در جریان انتخابات سال 2004، 2,649,725 دلار از شرکت‌های نفتی کمک مالی دریافت کرد؟! و آیا می‌دانستید که رود گیلیانی به میزان 659,158 دلار، جان مک‌کین به میزان 291,685 دلار و باراک اوباما به میزان 163,840 دلار از کمک شرکت‌های نفتی بزرگ بهره‌مند گشته‌اند؟!
به تازگی سایت به راه افتاده است به نام دنبال کردن پول نفت یا Follow Oil Money
که هدف از راه‌اندازی آن، ایجاد یک سایت اطلاعاتی تعاملی برای نشان دادن نقش نفت در سیاست آمریکا است.

 Tinypic

این سایت، ظاهر جذاب و کاربرپسندی دارد، با بررسی نمودارهای این سایت می‌توان به حقایقی رسید که در اینجا به صورت نوشتاری خلاصه شده‌اند.
با مرور سایت می توان به وضوح دید که چه شرکت‌هایی به چه کسانی کمک مالی کرده‌اند، چه شرکت‌هایی بیشترین میزان کمک مالی را به نامزدهای انتخاباتی داشته‌اند و چه نامزدهایی بیشتر از بقیه از پول نفت بهره‌مند گشته‌اند.

 Tinypic

به این ترتیب سایتی که از فناوری MySQL، PHP، Graphviz، script.aculo.us و TableKit aja استفاده می‌کند، توانسته پاسخی به این سؤال قدیمی را بدهد: پول مبارزات انتخاباتی از کجا می‌آید؟! 
سایت‌های کاربرپسند با ظاهر سایت‌های وب 2، در غرب، روز به روز نقش بیشتری در عرصه‌های مختلف بازی می‌کنند، سیاست هم یکی از مهم‌ترین این عرصه‌هاست و به خصوص در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا، شاهد رونق اینگونه سایت‌ها هستیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد