بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

اقتصاد اروپا با فشارهای تورمی شدیدی روبرو خواهد شد

رییس بانک مرکزی اروپا : اقتصاد اروپا با فشارهای تورمی شدیدی روبرو خواهد شد

رییس بانک مرکزی اروپا هشدار داد ، افزایش قیمت جهانی مواد غذایی و محصولات کشاورزی، اقتصاد اروپا را با فشارهای تورمی شدیدی روبرو خواهد کرد.
روزنامه هرالد تریبون ضمن اعلام این مطلب به نقل از ژان کلود تریکت افزود: افزایش قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی ، سیاستگذاران اقتصادی جهان را با چالش مهمی روبرو کرده است . افزایش قیمت مواد غذایی موجب کاهش چشمگیر رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه و فقیر خواهد شد و آثار تورمی زیادی را بر اقتصاد اروپا خواهد داشت .
وی که در حاشیه اجلاس روسای بانکهای مرکزی گروه ده سخن می گفت، تصریح کرد: اروپا نیز نسبت به سال قبل با کاهش و افت رشد اقتصادی روبرو خواهد شد. تورم یک مشکل قابل توجه است . افزایش رشد اقتصادی هند ، چین و روسیه موجب افزایش تقاضای انواع کالاها و در نتیجه رشد تورم جهانی شده است . صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود رشد اقتصادی جهان را تا پایان امسال 7/3 درصد اعلام کرده است . قیمت جهانی مواد غذایی طی ماه مارس بیش از 57 درصد رشد داشته است . قیمت برنج طی یک سال اخیر دو برابر شده و گندم نیز 65 درصد رشد قیمت داشته است .
افزایش قیمت مواد غذایی در سومالی موجب افزایش تنش های اجتماعی و درگیری پلیس این کشور با مردم شد که این درگیری منجر به کشته شدن دو نفر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد