بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

10 زن قدرتمند جهان در عرصه اقتصاد!!

http://marshal-modern.ir/MarshalPictureArchive/Images/2008-5-12/d055bcc4-1e3c-4f8b-b08d-089e2e094723.jpg
ایندرا نووی هندی الاصل در صدر 10 زن قدرتمند جهان در عرصه اقتصاد معرفی شدند.

 ایندرا نووی هندی الاصل که مدیر عاملی شرکت پپسی را برعهده دارد، قدرتمندترین زن جهان در سال 2007 شناخته شد.به گزارش نشریه فورچون در طی گزارشی به معرفی قدرتمندترین زنان جهان در عرصه اقتصادی پرداخته است.

این گزارش بر پایه مسوولیت‌های اجرایی زنان مهم دنیا در عرصه فعالیت های اقتصادی و میزان اهمیت و ارزش شرکت های تحت اداره آن ها تهیه شده است.

قدرتمندترین زن جهان در این گزارش ایندرا نووی مدیر عامل شرکت پپسی شناخته شده است. ایندرا هندی الاصل و 51 ساله است که ریاست هیئت مدیره یکی از بزرگترین شرکت های تولید نوشیدنی را در جهان بر عهده دارد.درآمد شرکت پپسی که مقر آن در آمریکا قرار دارد در سال 2006 به بیش از 35 میلیارد دلار و ارزش سهام آن به سه دلار رسید.

دومین زن قدرتمند جهان از نظر اقتصادی آنا مولکهی 54 ساله است که ریاست شرکت زیراکس را برعهده دارد.

شرکت زیراکس در زمینه تولید سخت افزار های کامپیوتری مثل پرینتر، فاکس و غیره و همچنین ارائه خدمات در زمینه تکنولوژی ارتباطات فعالیت دارد.در سال گذشته ارزش سهام این شرکت رشدی 10 درصدی را تجربه کرد. پیش بینی می شود میزان فروش این شرکت در سال جاری به 16 میلیارد دلار برسد.

سومین زن قدرتمند جهان در بعد اقتصادی مگ وایتمن رئیس هیئت مدیره شرکت اینترنتی ای بی است.این زن که 51 سال سن دارد مدیر بزرگترین شرکت های فروش اینترنتی در جهان محسوب می شود.ارزش این شرکت بالغ بر شش میلیارد دلار برآورد می شود.این شرکت با افزایش 45 درصدی در ارزش سهام خود مواجه شده است.

چهارمین نفر در این بین آنجلا برالی 46 ساله رئیس شرکت ولپینت معرفی شده است. شرکت ولپینت بزرگترین شرکتی است که یک زن در راس آن قرار دارد.درآمد این شرکت در سال قبل به 57 میلیارد دلار رسید.شرکت مذکور در زمینه مراقبت های بهداشتی در آمریکا فعالیت دارد.

آرن روزنفلد به عنوان پنجمین زن قدرتمند جهان در راس شرکت کرافت فود قرار دارد.وی 54 سال سن دارد. شرکت کرافت فود یک شرکت بزرگ در زمینه تولید مواد غذایی است.درآمد این شرکت در سال 2006 به 4/34 میلیادر دلار رسید.

پت وئرتز نیز که در رتبه ششم قرار دارد 54 ساله است.او رئیس شرکت میدلند است که در زمینه تولید پلاستیک و مواد شیمیایی فعالیت دارد.درآمد این شرکت در سال 2006 با رشد 20 درصدی به 44 میلیارد دلار رسید.

سوزان آرنولد 53 ساله رئیس شرکت پراکتر گمبل است.رشد این شرکت بالغ بر 4 تا 6 درصد و ارزش آن 76 میلیادر دلار است.

اوپرا وینری در رتبه هشتم قرار دارد. او نیز 53 ساله است.

آندره جانگ 49 ساله رئیس شرکت آون پرداکتس در جایگاه نهم و برندا بارنس 53 ساله رئیس شرکت سارا لی در جایگاه دهم قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد