بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

هشت‌پای جدید بازاریابی این بار به نام فارکس دانشجویان را می‌بلعد


تجارت از طریق صفحات وب این‌بار تا بازار بورس هم کشیده شده و بازار سرمایه و بورس ارز با نام فارکس و سودای درآمد زیاد و آسان را به جان جوانان انداخته است. مدیر یکی از نمایندگی‌های آموزش فارکس می‌گوید: هر کارگزار تعدادی بازار یاب دارد. بازاریابان کارگزاران برای جلب نظر افراد وعده سود 100درصدی را در کوتاه ترین زمان می دهند که این عملا برای افرادی که جدیدا با فارکس آشنا می‌شوند غیر ممکن است.

به گزارش باشگاه جوانی برنا،‌ بعد از تب تند شرکت‌های هرمی و نت‌ورک‌هایی چون گلدکوئست این‌بار جوانان به دنبال رویای پولدار شدن تا بازارهای جهانی بورس ارز هم رفته اند.

این روش جدید معامله ارزی برخلاف بازار شلوغ بورس از طریق صفحات مجازی انجام می‌گیرد. در بازار ارز جهانی معاملات ارزی بین بازارهای مالی به صورت آن‌لاین انجام و در یک بازار اینترنتی به نام فاکس انجام می‌شود. بنا بر این گزارش آنچه جوانان را به سودای پولدار شدن به سمت چنین تجارت پر ریسکی می‌کشاند بخش ارز بازار سرمایه و بورس ارز است که به نام بین المللی آن فارکس(forex) می‌گویند. فارکس مخفف  foreign exchange یا تبدیل خارجی است.

این گزارش می‌افزاید: بازارهای بزرگ و معتبر دنیا مثل بورس لندن، نیویورک، توکیو و ... دائما مشغول داد و ستد با یکدیگر هستند. معاملات ارزی بین بازارهای مالی که به صورت آن لاین انجام می شوند و در یک بازار اینترنتی به اسم فارکس انجام می گیرند.
مهدی پور، مدیر آموزش نمایندگی فارکس در این باره به یک هفته‌نامه جوان می گوید: کارکردن در فارکس، نوعی تجارت الکترونیک است با این تفاوت که شما به جای خرید اقلام یا کالای مورد نیاز، صرفاً اقدام به خرید یا فروش ارزهای رایج دنیا می کنید.
وی معتقد است که افراد برای اینکه بتوانند در فارکس کار کنند باید یک تحلیل‌گر اقتصادی باشند در غیر اینصورت سرمایه‌گذاری آنها هر بار با شکست مواجه می‌شود. به همین علت است که در سایت اطلاع رسانی فارکس آمده است: "فارکس یکی از پر ریسک ترین بازارهای سرمایه در جهان است و آشنایی و معامله در این بازار به هیچ عنوان به افراد عادی توصیه نمی شود. این سایت مسئولیت هرگونه ضرر و زیان ناشی از اطلاعات و آموزش های برگرفته شده از آن را از خودسلب می کند."
مهدی پور می‌افزاید: علاوه بر اینکه افراد باید تحلیل‌گر اقتصادی باشند، تسلط به زبان انگلیسی و برخورداری از شخصیتی کاملا عقل گرا و منضبط از ملزومات کار در فارکس است. برای ورود به بازار ارز باید از یک صفحه الکترونیکی معاملاتی یا پلت فرم استفاده کرد. صفحه‌ای که روی آن قیمت ارزهای مختلف، طلا و نفت به همراه نموداری از تغییر قیمت‌ها نمایش داده می‌شود و امکاناتی برای خرید و فروش دارد.
بنا براین گزارش، تهیه پلت فرم به عهده کارگزار یا "بروکر"ی است که پول واریزی شخص را وارد فارکس می‌کنند. معاملات افراد از طریق این کارگزار در فارکس انجام می‌شود و هر کارگزار درصدی از سود معامله را در فارکس می‌گیرد.
 
به همین علت اینکه شخص، معاملات خود را تحت پلت فرم کدام بروکر انجام دهد، برای همان کارگزار مهم است. اما مدیر آموزش نمایندگی فارکس مدعی‌است سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری افراد در فارکس ماهیت این بورس را تغییر نمی‌دهد. آنها معتقدند که این بازاریابی اینترنتی به نفع کارگزاران فارکس است نه خود فارکس.
شیوه کار این بازار از جهت انجام پرزنت و گرفتن بازاریاب کاملا شبیه به نت‌ورک هاست و به همین علت دارای تب داغ پولدار شدن است. مدیر یکی از نمایندگی‌های آموزش فارکس می‌گوید: هر کارگزار تعدادی بازار یاب دارد. بازاریابان کارگزاران برای جلب نظر افراد وعده سود 100درصدی را در کوتاه ترین زمان می دهند که این عملا برای افرادی که جدیدا با فارکس آشنا می‌شوند غیر ممکن است.
اعلام حداقل سرمایه 300 دلاری برای شرکت در فارکس به منظور جذب افراد، حتی با سرمایه های اندک برای ثبت نام کلاس های آموزشی، از دیگر روش های بازاریابی فارکسی است. برای حضور در فارکس حداقل به گذراندن سه دوره آموزش 16 ساعته و سرمایه 10 هزار دلاری نیاز است که همین باعث بوجود امدن بازار داغ آموزش و بازاریابی شده است.
فارکس برخلاف بورس هایی که اغلب به نام یک شهر شناخته می شوند – مثل بوس کالای شیکاگو – یک بازار (OTC OVER THECOUNTRY) یا بدون مرز است؛ با شروع ساعات اداری بورس در شرق فعالیتش را آغاز می کند و کشور به کشور جلو می رود تا به بورس آمریکا برسد. بنابر این فارکس به صورت 24 ساعته امکان معامله را به افراد می دهد.
نظرات 2 + ارسال نظر
عرفان معتضد 1389/04/31 ساعت 11:37 ب.ظ http://parsfx.com

با سلام
دوست عزیز با توجه به عنوان این مقاله و مطالب بسیار ناقص آن پیشنهاد میکنم با یک متخصص واقعی سرمایه گذاری و تجارت در بازار های پولی و مالی و یا یک کارشناس تحلیل تکنیکال صحبت بفرمایید. سپس نسبت به تکمیل و اصلاح مقاله اقدام فرمائید.
لطفاْ توجه داشته باشید که ارائه اطلاعات غلط، ناقص و استفاده از عناوین جنجالی نه تنها کمکی به افزایش بازدید از سایت شما نمی کند بلکه موجب کاهش اعتبار مقالات و مطالب سایت شده و اعتبار شما و آنچه که به عنوان رسالت سایت خود یعنی "جمع آوری منابع و مطالب مفید و با ارزش برای همه فارسی زبانان عزیز و بالخصوص هموطنان گرامی" (طبق گفته خودتان) است را از بین می برد.
در صورتی که تمایل دارید تا این بخش را اصلاح کنید بنده با کمال میل حاضر به همکاری با شما هستم.

لطفا عزیزم.. خدمتی از شما بالای دیدگان ما...

عزیزالله 1389/07/23 ساعت 01:06 ب.ظ

مثل اینکه شما از قافله ژرتید اصلا همچین حرفهایی نیست کی ۱۰۰۰۰دلار نیاز هست من با ۳۰ دلار الان دارم کار میکنم بی زحمت کمی تحقیق کنید وهمچین اراجیفی را بنویسید ممنون
خدانگهدار شما و همه هموطنانم باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد