بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

تجارت اندیشه و ساختارسازی اقتصادی

از حوزه آموزش و پرورش آموزش عالی در ایالات متحده

 تجارت اندیشه و ساختارسازی اقتصادی

 

 

بی تردید ایالات متحده الگوی بسیار موفقی برای سازماندهی آموزش عالی ارائه داده که به  شکل گیری ساختارهای پایداری برای سودآوری اقتصادی منجر شده است. این کشور در عین اینکه تقریباً بازار بهترین دانشگاه های دنیا را در اختیار دارد، در سطوح اقتصادی مختلف  نیز امکانات آموزشی را برای مجموعه وسیعی از افراد جامعه فراهم می آورد. شایان توجه است که موفقیت این نظام آموزشی  تنها به سبب امکانات مالی نیست، بلکه بیشتر مرهون سازماندهی آن می باشد.

شاید یکی از اصلی ترین مؤلفه های این سازماندهی در این نکته نهفته باشد که دانشگاه های آمریکائی کمتراز دانشگاه های سایر مناطق دنیا به دولت وابسته اند. آنها خود را به مثابه شرکتی در نظر می گیرند که باید در پی بیشینه سازی مالی، کسب مشتری بیشتر و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود باشند.

در نتیجه ، بخش تأمین مالی دانشگاه ها  از حساسیت  زیادی برخوردار است. آنها همچنین منابع مالی خود را از راه هایی گوناگون از جمله شهریه دانشگاه، کمک های مالی و داوطلبانه فارغ التحصیلان، بازرگانان و سرمایه داران در پی نام و نیکوکاران  تهیه می کنند

دانشگاه های آمریکایی خود را به مثابه شرکتی در نظر می گیرند که باید در پی بیشینه سازی مالی

 کسب مشتری و ارائه خدمات بهتر باشند

 

در نهایت اینکه دانشگاه های آمریکائی در ابعاد و اندازه های مختلف، از هاروارد و پرینستون گرفته تا دانشکده محلی کالامازو (در ایالت میشیگان) و دانشکده محلی شمال ویرجینیا ظاهر می شوند. همین عوامل تا حد چشمگیری زمینه ساز شکوفائی آموزش عالی در این کشور شده است.


دنباله این مقاله را در این لنک بخوانید....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد