بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

مشاغل پردرآمد جهان


 

063540.jpg


 

داشتن یک شغل خوب و پردرآمد همیشه آرزوى هر انسانى بوده است. به خصوص در شرایط کنونى که اوضاع اقتصادى به طرز ناگوارى به هم ریخته و آشفته شده است همه به دنبال شغلى مى گردند که بتواند در شرایط مختلف زندگى آنها را تأمین کند. تحلیل گران با بررسى جوامع مختلف مشاغل پردرآمد را به شرح زیر معرفى کرده اند:


1) صیادان خرچنگ:


شغل صیادان خرچنگ از جمله پرخطرترین ها در میان مشاغل به حساب مى آید. این شغل به وفور در آمریکا و آبهاى سرد و خطرناک آلاسکا مشاهده مى شود. مسلم است که در این شغل صیادان با وجود آبهاى زیر صفر درجه و سپرى کردن ماه هاى طولانى به دور از خانه تا حد زیادى زندگى خود را به خطر مى اندازند و تنها چیزى که صیادان را در این راه استوار نگه مى دارد عشق به کار و توجه به میزان درآمد مالى در این حرفه است. طبق آمار میزان درآمد یک صیاد خرچنگ در طول ۸ هفته برابر است با ارزش ۵۰۰۰۰ دلار که مطمئناً مبلغ چشمگیرى براى این مدت کوتاه محسوب مى شود.

 


 


2) متخصصان بیمارى هاى معده و روده:


بیشترین مشکلى که انسان را تهدید مى کند بیمارى هاى مرتبط با نواحى معده و روده است که موجب مشکلات بزرگى در دستگاه گوارش مى شود. متخصصان این بیمارى یکى از پردرآمدترین قشرهاى دنیا محسوب مى شود. با توجه به اطلاعات درج شده در سایت salary.com درآمد یک متخصص بیمارى معده و روده در هر سال حدود ۲۶۹۵۰۰ دلار برآورد شده است.

 


 


3) متخصصان پا و مفاصل:


این شغل یکى از حرفه هایى است که در عین جذاب نبودن به افرادى که به دنبال کار پرمنفعت مى گردند پیشنهاد مى شود. زیرا میانگین درآمد این قشر حدود ۱۴۹۵۲۷ دلار گزارش شده است.البته این شغل تا حد زیادى سلیقه اى است.شاید بعضى ها علاقه اى به درمان ناخن ها، پینه و زخم هاى پا نداشته باشند.

 


 


4) حسابداران:


حسابداران اغلب در جوامع مشاغل کم رنگى دارند و حسابدارى به عنوان شغلى ابتدایى شناخته مى شود. کار کردن در محیطى آرام و سر و کله زدن مداوم با آمار و ارقام تکرارى زیر نور یکنواخت شاید مورد پسند همه کس نباشد. اما براى آن دسته از افرادى که طالب محیطى آرام هستند این شغل مى تواند یکى از جذاب ترین ها محسوب شود. چه چیز براى علاقه مندان به اعداد و ارقام بهتر از محیطى به دور از هرگونه شلوغى است! میانگین دریافتى در ابتداى کار براى یک حسابدار حدود ۴۱۰۰۰ دلار است که این رقم با بالا رفتن تجربه کارى مى تواند از ۲۰۰۰۰۰ دلار نیز عبور کند.

 


 


5) کمیسیونرها:


۹۰ درصد از افرادى که به دنبال موقعیت هاى شغلى مناسب هستند از انجام فعالیت هایى که حقوق دریافتى ثابتى نداشته باشد سر باز مى زنند. آنها معتقدند نباید به انجام کارى پرداخت که هیچ ضمانتى براى پرداخت ثابت و حتمى در آن وجود ندارد. اما در عوض آن دسته از افرادى که ریسک پذیر هستند و در عین حال اعتماد به نفس و جسارت بالایى دارند معتقدند پرداختن به چنین مشاغلى مى تواند بهترین رفاه و امکانات رفاهى را براى آنها به همراه داشته باشد. موفق ترین این افراد مشاغلى در زمینه تبادلات ماشین، تولیدات الکترونیکى و یا سرمایه گذارى هاى بانکى انتخاب مى کنند و مى توانند به طور میانگین مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر در هر سال به دست آورند.

 


 


6) کارمندان فناورى اطلاعات:


مجریان برنامه ها، اطلاعات، شبکه و تکنولوژى از جمله کارمندان پردرآمد جامعه محسوب مى شوند زیرا به نظر مى رسد که نه تنها نیاز جامعه به این قشر کمتر نمى شود بلکه هر روز بر میزان نیاز جوامع به چنین گروه هایى افزوده خواهد شد. این حرفه از دهه ۹۰ اهمیت فوق العاده اى پیدا کرده و از آن به بعد بر اهمیت آن افزوده شده است. خوشبختانه بر سر این کار مانند مشاغل دیگر رقابت چندانى مشاهده نمى شود. علیرغم اینکه میانگین درآمد آنها ۱۰۳۴۰۰ دلار است اما بسیارى از افراد هیچ علاقه اى به سپرى کردن روز خود در یک اتاقک کسل کننده ندارند.

 


 


7) کارگران صنعتى:


این افراد با سپرى کردن ۱۲ ساعت از شبانه روز در مشاغل صنعتى حقوقى در حدود ۴۶۸۶۷ دلار دیافت مى کنند. محیط کارى آنها نسبت به مشاغل قبل کاملاً متفاوت است. آنها باید در محیطى شلوغ فعالیت کنند که برقرارى ارتباطشان تنها از طریق حرکت و نشانه هاى دست امکان پذیر است. هواى تنفسى آنها پر از مواد سمى و شیمیایى و کارشان بسیار پرخطر است. اما پس از مدتى که تجربه کافى را کسب کنند مى توانند با تغییر منصب خود به «ناظر» حقوق خود را به ۱۰۰۰۰۰ دلار نیز برسانند.

 


 


8) خلبانان سمپاش:


اکثر افرادى که مدرک خلبانى خود را مى گیرند قصد دارند به رؤیاى پرواز کردن انسان تحقق بخشند. آنها دوست دارند در ارتفاع بلند به پرواز پرداخته و از نزدیک آسمان و ابرها را لمس کنند اما این خلبانان حرفه اى متفاوت دارند. برخلاف آنهایى که همیشه در ارتفاع هستند این خلبانان باید ارتفاع خود را در فاصله اى نزدیک زمین و مزارع حفظ و با سمپاشى و آفت کشى به حفظ صنعت کشاورزى کمک کنند. میانگین درآمد این قشر در هر سال ۸۰۰۰۰ دلار برآورد شده است.

 


 


9) جمع کنندگان زباله:


اگرچه این حرفه وجهه اجتماعى جالبى ندارد اما مسلماً هر منطقه اى نیاز به چنین قشرى دارد. شاید جالب باشد اگر بدانید حقوق دریافتى این قشر چیزى حدود ۸۰۰۰۰ دلار در سال برآورده شده است. البته با توجه به محل زندگى نوسان دارند. مثلاً اگر در شمال فلوریدا این مبلغ برابر ۸۰۰۰۰ دلار است در نواحى جنوبى به ۳۵۰۰۰ دلار مى رسد. حتى ۳۵۰۰۰ دلار هم براى خالى کردن سطل آشغال در یک ماشین بزرگ آشغال مبلغى مناسب و مکفى خواهد بود.

 


 


10) رانندگان کامیون:


این قشر از جمله افرادى هستند که بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهى و تحمل مشکلات در گرفتن مدرک و یا حتى تعلیم دیدن مى توانند چیزى حدود ۴۳۲۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند که البته این مبلغ با کسب تجربه بیشتر و ثبت سوابق کارى موفق مى تواند از مرز ۸۵۰۰۰ دلار نیز عبور کند. البته نباید فراموش کرد که رانندگى مداوم، کمبود خواب و غذاهاى مملو از چربى عواقب بسیار بدى را براى ذهن و جسم این افراد به بار خواهد آورد.

 


 


11) پاک کنندگان صحنه جنایت:


مسلماً بعد از هر حادثه اى به گروهى نیاز است که با کشیدن خطوط به دور مقتول، محدوده جنایت را مشخص کرده و پس از آن آلودگى ها و خون را از صحنه پاک کنند. این کار سخت و طاقت فرسا روحیه متناسب با شرایط را مى طلبد. کسانى که روحیه هیجانى و جستجوگرى دارند از پس چنین شرایطى برخواهند آمد. حقوق دریافتى این قشر به طور میانگین ۵۰۴۰۰ دلار برآورد شده است.


12) بازرسان چاه ها:


ماهیت غیرمطلوب این حرفه هیچ نیازى به توصیف و توضیح ندارد.فقط اینکه نباید فراموش کرد که محیط کار آنها سراسر تاریکى، رطوبت، پر از موش و سوسک است. آنها باید در چنین محیطى به تعمیر مسیرهاى زیرگذر و لوله هاى شکسته بپردازند. اگرچه حقوق دریافتى آنها در ابتداى کار ۳۴۹۶۰ دلار است اما با کسب تجربه به ۶۱۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید.

 


 


13) تعمیرکاران:


زندگى تعمیرکاران همیشه پر از جنب و جوش است. آنها باید هر لحظه منتظر اتفاقى باشند که در جایى باعث خرابى مى شود. فرقى نمى کند که محل کار آنها کجا باشد، از کار در کنار یک بزرگراه پرترافیک گرفته تا بر روى پلى بلند بر روى سطح آب همیشه و همه جا خطر حاضر و در کمین است. میانگین حقوق سالانه این قشر که در آفتاب سوزان و سرماى شدید باید فعالیت خود را به اتمام برسانند از ۴۹۵۱۷ آغاز شده و با توجه به تجربه کارى و نوع کارشان افزایش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد