بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

عشق و اسکناس: اهمیت وفاق مالی در روابط

مبحث رابطه زناشویی و مقوله ی سرمایه گذاری هر دو به نوبه ی خود مفاهیم پیچیده ای هستند و درآمیختن این دو مطلب می تواند منشاء ایجاد فاجعه باشد. در این مقاله قصد داریم تا کارهایی را که شما باید (و نباید) با پول خود در یک ارتباط جدی انجام دهید را به شما آموزش دهیم.


نکته 1: حساب شخصی در مقابل حساب مشترک
تا آنجایی که تاریخ به ما اجازه ی بررسی می دهد، همیشه هم زوج ها و هم کارشناسان علوم اجتماعی هر دو بر سر مسئله حساب های شخصی و مشترک بحث و مناقشه داشته اند. کاملاً واضح است که در زندگی مشترک هر دو طرف در تلاش برای رسیدن به یک هدف هستند. زن و شوهر در عین حال که برای دست یابی به اهداف خود تلاش می کنند می بایست رابطه زناشویی خود را استحکام بخشیده و مسئولیت های اقتصادی خود را نیز به خوبی حفظ نمایند؛ و اما بحث در زمینه ی حساب بانکی به دو شکل زیر مطرح می گردد:
1) برخی معتقدند: حساب مشترک نوعی حس یگانگی و اتحاد ایجاد می کند که برای هر رابطه ی موفقی لازم است. اگر شما مسائل مالی را تفکیک کنید، با این کار حس "یکپارچگی" که لازمه ی هر ارتباط بلند مدت و موفقی هست را از بین برده اید.
2) عده ای دیگر بر این باورند: حساب های جداگانه این اجازه را به زوجین می دهند که استقلال خود را حفظ کرده و به واسطه ی این امر هر کس روی پای خود بایستد و رابطه دوام و استحکام بیشتری پیدا کند.


ادامه را اینجا بخوانید...

نظرات 1 + ارسال نظر

من همیشه فکر میکنم ادمها چطوری میتونن اقتصاد بخونن؟
سختههههههه

البته که خیلی سخت و دلگیره
ولی بازهم آدمها میتوانند بخوانند... بالخصوص آنانی که چالش جوی اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد