BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • اسرائیل از نزدیک به ۱۰۰ هزار فلسطینی خواسته مناطقی در رفح را فورا ترک کنند

    وزیر دفاع آمریکا توقف ارسال بمب به اسرائیل را تائید کرد؛ بمباران شدید در شرق رفح ادامه دارد

    وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که واشنگتن ارسال هزاران بمب به اسرائیل را به دلیل نگرانی از حمله زمینی اسرائیل به رفح به تاخیر انداخت. لوید آستین در جلسه استماع سنای ایالات متحده گفت که تحویل این بمب‌ها هفته گذشته متوقف شد و تحویل سایر محموله‌هایی هم که قرار بود در کوتاه مدت انجام شود در دست بررسی است. آقای آستین حمایت آمریکا از اسرائیل را «آهنین» خواند اما گفت واشنگتن انتظار دارد قبل از وقوع هر گونه درگیری بزرگ، اقداماتی برای محافظت از غیرنظامیان در رفح اتخاذ شود. گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد این تصمیم آمریکا را مایوس‌کننده خواند.

  • saudi usa

    مذاکرات جدی برای امضای «پیمان دفاعی آمریکا و عربستان»؛ آیا واقعا خاورمیانه‌ جدیدی در راه است؟

    به رغم این‌که جنگ غزه وارد هفتمین ماه خود شده، زمزمه‌ها درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات برای امضای یک پیمان دفاعی همه جانبه میان عربستان و آمریکا از همیشه بیشتر شنیده می‌شود. موضوع این پیمان تاریخی چیست و چه موانعی بر سر راهش وجود دارند؟ کیوان حسینی به این سوالات پاسخ می‌دهد.

  • علیرضا زاکانی

    دفاع از قرارداد شهرداری تهران با چین در بنرهای شهری: سرعت اتوبوس‌سازان ایرانی «لاک‌پشتی» است

    نصب بنرهای شهرداری در متروی تهران در تبلیغ و توجیه قرارداد هنگفت خرید اتوبوس‌های برقی از چین واکنش‌برانگیز شده است. این بنرها در ادامه کشمکش شهرداری با تولیدکنندگان داخلی در تابلوهای شهری و روزنامه همشهری نصب شده‌اند که سرعت تولید خودروسازان ایرانی را «لاک‌پشتی» توصیف کرده‌اند.

  • کودکان موبایل

    هشدار نهاد نظارتی بریتانیا به شرکت‌های فناوری در مورد لزوم پنهان کردن محتوای «مسموم» از دید کودکان

    آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داده است که اگر از مقررات جدیدی که برای ایمنی کاربران در فضای مجازی وضع شده پیروی نکنند، ممکن است استفاده از این سایت‌ها را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع کند. آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داده است که اگر از قوانین جدید ایمنی آنلاین پیروی نکنند، ممکن است استفاده از این سایت‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع شود.

  • واکسن

    آسترازنکا تولید و فروش واکسن کرونا را متوقف می‌کند

    شرکت عظیم داروسازی آسترازنکا می‌گوید تولید و فروش واکسن کرونا را در سراسر جهان متوقف می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم «صرفاً تجاری» بوده است و محصولات تازه‌ای که برای مقابله با سویه‌های جدید کرونا ساخته شده است، جای این واکسن را در بازار گرفته است. واکسن آسترازنکا، یکی از نخستین واکسن‌هایی بود که در جریان همه‌گیری کرونا تولید شد و به گفته این شرکت تا کنون بیش از ۳ میلیارد دوز آن در جهان تولید و توزیع شده است. تخمین زده می شود که این واکسن جان میلیون‌ها نفر را نجات داده باشد، اما در عین حال در مورد اثرات جانبی آن، از جمله ایجاد لخته‌های خون مرگبار در بدن، نگرانی‌هایی وجود داشت.

  • اقیانوس

    تغییرات اقلیمی؛ گرمای بی‌سابقه آب اقیانوس‌ها رکورد زد

    بررسی‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که در تمام روزهای یک سال گذشته دمای اقیانوس‌های دنیا بیش از هر زمان دیگری بوده است، روندی که ریشه در تغییرات اقلیمی دارد.

  • حمله به کاروان مهندسان چینی

    وزارت دفاع طالبان اتهام پاکستان را در مورد دست داشتن بمب‌گذار افغان در حمله مرگبار به مهندسان چینی رد کرد

    وزارت دفاع حکومت طالبان اتهام پاکستان مبنی بر دست داشتن افغان‌ها در حمله به مهندسان چینی را رد کرد. روابط بین حکومت‌ طالبان و پاکستان در بحبوحه افزایش این ناامنی‌ها در ماه‌های اخیر تیره شده است.

  • پلمب طلافروشی

    دومین دور اعتصاب بر سر ثبت موجودی و مالیات عایدی؛ «۷۰ درصد» طلافروشی‌های مشهد پلمب شد

    گزارش‌هایی از اعتصاب طلافروشان در بعضی از شهرهای ایران در چند روز گذشته منتشر شده است. تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی در مشهد شماری از طلافروشی‌های تعطیل را پلمب کرد. سایت خبری تجارت‌نیوز گزارش داده است که «۷۰ درصد از طلافروشی‌های مشهد پلمب شده است.»

  • انفجار در بدخشان

    در انفجاری در مرکز ولایت بدخشان «سه» نیروی امنیتی حکومت طالبان کشته شدند

    وزارت داخله طالبان اعلام کرده است که در نتیجه انفجار در فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان، در شمال‌شرق افغانستان سه نیروی امنیتی کشته و پنج تن زخمی شده‌اند. عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان در اکس (توییتر سابق) نوشت: «حوالی ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز یک حلقه مین جاسازی‌شده از قبل در یک موترسایکل (موترسیکلت) در منطقه جوزون شهر فیض‌آباد منفجر شد.»

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی