بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

نگاهی به ره توشه و شایستگی های مدیریتی – این قسمت ایجاد ارتباط و

نگاهی به ره توشه و شایستگی های مدیریتی – این قسمت ایجاد ارتباط و

برخی افراد در برقراری ارتباط با کارکنان خود ، دشواری هایی دارند چون به اعتقاد آنان ، آغاز ایجاد ارتباط وظیفه زیردستان است . این نوع افراد همیشه با خود میگویند :

** من رئیسم و دارای مقام هستم ،‌این افراد در این جا زیردستان من هستند پس بگذار آن ها به طرف من بیایند . **

پیتر دراکر ، مکعتقد است این دیدگاه دشواری های فرائانی را برای مسئولینی رقم می زند و معتقد است مسئولین موفق همیشه گام نخست را در ایجاد ارتباط بر می دارند و سعی میکنند قبل از اینکه از پیروان خود همکاری بخواهند ،‌ در قلب آن ها نفوذ کنند زیرا واقف اند هر چه ارتباط و اتصال بین افراد قوی تر باشد ،‌احتمال بیشتری وجود دارد که پیرو بخواهد به رهبر کمک کند .

در جنگ تاریخی کربلا ، حر بن یزید ریاحی ، فرمانده لشکر ابن زیاد قبل از آن که به حسین بن علی ( رض ) بپیوندد در صف دشمنان او بود ، ولی ارتباط و نفوذ قلبی امام حسین ( رض ) و حب خاندانش در او به قدری کار ساز شد که او را وادار کرد که در عین دشمنی ،‌برای اقامه نماز به حسین ( رض ) اقتدا کند و نهایتاً همین ارتباط سازنده ،‌ حر را به سوی نجات و رستگاری رهنون ساخت .

 

ایجاد ارتباط وظیفه ای رهبر است و هر چه ارتباطو اتصال بین افراد قوی تر باشد احتمال بیشتری وجود دارد که پیرو بخواهد به رهبر کمک کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد