نگاهی به ره توشه و شایستگی های مدیریتی – این قسمت شیفته ی خدمتگز | |
آیا وقتی که بحث خدمتگزاری به میان میآید ، تصور می کنید کار آدم های دون پایه است ؟ اگر این طور باشد ،تصورتان غلط است . خدمتگزاری ربطی به مقام یا مهارت انسانی ندارد ،بلکه از طرز فکر و نگرش انسان برمی آید . مرحوم باغچه بان ،در یکی از کتاب هایش نوشته است : حضرت عیسی در پاسخ به سئوال یارانش که پرسیدند : کدام یک از ما 12 تن ، پس از شما رهبری را در دست گیرد ؟ فرمود : من نمیتوانم برای شما رهبر یا رئیس تعیین کنم ، اما بعد از من هر کس که خدمتگزار 11 نفر دیگر باشد ، او رئیس است . اگر خدمتگزاری بزرگتریم هدفی است که برای خود انتخاب کرده اید ، باید بدانید که نخستین نشانه خدمتگزاری ، فکر کردن به عافیت دیگران و راههای تحقق آن است . به راستی شما چه اندازه به کارکنانتان در رسیدن به اهدافشان خدمتگزارانه یاری میرسانید ؟ اگر پاسخ شما در حد رضایت بخش است نباید دشواری های پیمودن راه برای تان سنگین باشد زیرا واقف اید در پس این سختی و در دل آن ،آسایشی نهفته است . حضرت عیسی ( ع ) : بعد از من هر کس که خدمتگزار 11 نفر دیگر باشد او رئیس است |