به نظر میرسد که بهتر است برای تصمیمگیری، گزینههای مختلف را در ذهن ناخودآگاهمان نگاه داریم و آنها را در «پس زمینه فکرمان» پردازش کنیم. ذهن خودآگاه ما تنها میتواند در هر لحظه در یک یا دو جا حضور داشته باشد! اگر با تصمیمگیری مهمی در زندگی خود روبرو هستید، گامهای زیر را بردارید: |
در این مقاله قصد نداریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید در حین یک مکالمه خونسردی خودتان را حفظ کرده و عصبانی نشوید، البته این مسئله به نوبه خود یک امر مهم در ارتباط با دیگران محسوب می شود! اما می خواهیم در این مقاله به شما آموزش دهیم که در حین صحبت کردن چگونه می توانید تاثیر بیشتری بر روی اطرافیان خود بگذارید و آنها را بهتر متوجه منظور خود کنید. |
شرکتی که ٩ سال قبل در همین روزها، با یک میلیون دلار سرمایه در یک گاراژ شروع به کار کرد، حالا ١٣ هزار نفر پرسنل تمام وقت دارد، گردش مالی سالانه اش به ١٠ میلیارد دلار و سودش به ٣میلیارد دلار می رسد و همه این کسب و کار را مدیون سایتی است که بازکردنش حتی با کندترین خط های اینترنت هم کمتر از ٥ ثانیه طول می کشد.
|
یا
توانایی مدیریت مهلت های نهایی در انجام امور کاری می تواند هم در موفقیت کوتاه مدت، و هم در موفقیت بلند مدت شما نقش مهمی را بازی کند. اگر می خواهید اندیشه های خلاق در محیط کاری شما شکوفا شوند، باید این قابلیت را داشته باشید که در مدت زمان معین، کارها را با کیفیت بالایی به اتمام برسانید. باید کارهای خود را طوری تنظیم و برنامه ریزی نمایید که هنگام نزدیک شدن آخرین مهلت کاری، با مشکل خاصی مواجه نشوید. همچنین با انجام این کار می توانید به کارفرمای خود ثابت کنید که کارمند لایق و توانایی هستید. علاوه بر این سایر همکارانتان نیز متوجه شایستگی های شما می شوند و در میان آنها نیز می توانید به محبوبیت دست پیدا کنید. |
ادامه در اینجا
اکنون فرصت خوبی است تا چند هدفی را که میتوانند تفاوت جدّی در سطح استرس و کیفیت زندگی شما به وجود آورند، با شما در میان بگذاریم: |
همه باید کار کنند. تقریب زده می شود که افراد به طور متوسط در حدود 40 تا 50 درصد از زمان زندگی خود را صرف کار کردن می کنند. در این میان 4/1 این افراد همواره در این فکر هستند که چگونه می توانند درآمد خود را افزایش دهند. |
خیلی از مدیران هم چندان تمایلی به تعریف کردن از دیگران ندارند. در چنین موقعیت هایی، یک اشاره و گوشزد از بالا میتواند کارآمد باشد. مدیر کل بیمارستانی را می شناسم که در ابتدای هر میتینگ کاری 5 ژتون امتیاز به مدیران مختلف بیمارستان می دهد تا آنها ژتون ها را به کارمندانی که می بینند کار خود را خوب انجام می دهند اهدا کنند و حق ندازند در جلسه هفته آینده شرکت کنند مگر اینکه همه این ژتون ها را اهدا کرده باشند. | |
اول از همه، فکرتان را درمورد گرفتن بازخورد عوض کنید. به پیام هایی که از نزدیکان خود دریافت می کنید گوش دهید. همسرتان، فرزندانتان، دوستان نزدیکتان، و سایر اعضاء خانواده. همه این پیامها را یادداشت کرده و آنها را غذای فکرتان تصور کنید. سعی کنید هر انتقادی را منتقدانه بررسی و آنالیز کنید و اگر می خواستید که فکر آنها را عوض کنید، ببینید چه کارهایی می توانید انجام دهید. |