بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

خداحافظی انفورماتیک با بیل گیتس!

زمان خداحافظی بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت با بزرگ ترین شرکت نرم افزاری دنیا نزدیک می شود و به همین مناسبت هیئت مدیره این شرکت، استیو بالمر را به عنوان جانشین وی انتخاب کرده است.

مشاهده کامل خبر

 

اینجا بخوانید.....

گذر از حقوق بگیری و رسیدن به خود اشتغالی !

ادامه مقاله...از میان 7 تکنیکی که در این قسمت با آنها آشنا خواهید شد، دو مورد ابتدایی به تدریج شما را از موقعیت حقوق بگیری به خود اشتغالی سوق می دهند.

دو مورد بعدی هم نحوه افزایش سرمایه را به شما آموزش می دهند؛

3 تکنیک آخر هم ایده هایی را در اختیار شما قرار می دهند که بدون اینکه بخواهید توقف کنید شروع مجددی را از نو پی گیری نمایید.

خوش تیپ ها بیشتر پول در می آورند!

این خبر برای آن گروهی که فکر می کنند زیبایی و جذابیت ظاهری و به اصطلاح خوش تیپ بودن در زندگی اهمیتی ندارد شوک آور است.

مشاهده کل خبر

ادامه

11 قانون اصلی برای ارتباطات انسانی

دانستن چگونگی رفتار با مردم به اندازه شایستگی های فـنـی و مـدیریتی اهمیت دارد.

به بدترین کارفرمایی که تـا حـال داشـتـه ایـد فـکر کـنـید.

بـیـاد آوریـد کـه چطـور فقدان مهارت های رفتار با دیگران در او باعث دلسردی و عدم بهره وری دیگران و خروج شما با نا امیدی گردید.

 

ادامه

مهارت‌های سه‌گانه مدیریت

مهارت‌های مورد نیاز مدیران را می‌توان به صورت فنی، انسانی و ادراکی طبقه‌بندی کرد. مهارت به توانایی‌های قابل پرورش شخص که در عملکرد و بقای وظائف منعکس می‌شود بنابراین منظور از مهارت توانایی به کار بردن مؤثر دانش و تجربه شخصی است. ضابطه اصلی مهارت داشتن، اقدام و عمل مؤثر در شرایط متغیر است. تعریف مهارت‌های سه‌گانه مدیریت به شرح زیر است.

مشاهده ادامه مقاله

نحوه رفتار و کنترل صحیح کارمندان

مشاهده ادامه مقالهکارمندان یک مجموعه بعنوان یک بخش مهم از زیر ساخت های آن مجموعه بشـمار می روند. آنها هم مانند خریداران از اقشـار عـادی جـامـعــه بوده و باید با آنها برخورد درستی شود.

در این مقاله روی صحبت مان با کارفرمایان بوده و قصد داریـم تـــا آنها را با روش هایی آشنا کنیم که به واسطه آن بتـوانـند بـرخـورد بـهتری بـا کـارکنـان خـود داشتـه و آنــها را خوشحال تر نگه دارند.

هدیه به مدیران

 

مشاهده ادامه مقاله

شاید مدیران با زیرفشار قرارگرفتن ازسوی بالادستان، توقع و سوءتفاهم زیردستان و رقابت با همکاران، از بداقبال‌ترین مردم به لحاظ شغلی باشند، پس آنان باید همچون فنر مقاوم و قابل انعطاف باشند.

مدیران نمی توانند درباره وضع موجود به شکایت بپردازند، وظیفه یک مدیر پذیرفتن آن چیزی است که از وی توقع می رود و نیز اینکه با صبر و حوصله سدهای سر راه مدیریت را از میان بردارد.

درهمین راستا نکاتی چند جهت ارتقای زندگی شغلی مدیران تقدیم می شود:

 

ادامه مطلب اینجا

اتیکت و آداب شغلی

مشاهده ادامه مقالهبا بالا رفتن قدرت شغلی، مسئولیت های کاری هم بیشتر می شود. اینکه بتوانید کارتان را خوب انجام دهید یک ضرورت است، اما اینکه بتوانید به طور مداوم وجهه و رفتار کاری خودتان را حفظ کنید به همان اندازه اهمیت دارد. فقط یک دست پاچگی جزئی می تواند به کلی رفتار و منش شغلی شما را برهم بزند.

اصول و قوانین طول و دراز اتیکت شغلی، یادگیری و حفظ آن را دشوار می کند اما اشتباهات رایجی که در این مقاله می خواهیم به آن اشاره کنیم، در کل جهان محکوم می شود. در این مقاله به شما کمک می کنیم این اشتباهات را تشخیص داده و از آنها دوری کنید.

 

ادامه دارد....

چه پرسش‌هایی باید در هنگام انجام مصاحبه بپرسیم؟

انجام مصاحبه عبارتست از هنر پرسیدن پرسش‌های درست و به دقت گوش‌دادن به آنچه که مصاحبه‌شونده می‌گوید و هم‌چنین چیزهایی که مصاحبه‌شونده نمی‌گوید. هنگام مصاحبه یک داوطلب کار، توصیه‌های زیر را به خاطر داشته باشید:

مشاهده ادامه مقاله

 

ادامه