بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بخش خصوصی و دو دیدگاه متمایز

در مورد حد و مرز فعالیت بخش‌خصوصی در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دو دیدگاه متمایز وجود دارد. یک دیدگاه معتقد است هنوز بسترهای مناسب برای حضور موثر بخش‌خصوصی در اقتصاد کشور وجود ندارد. در مقابل، عده‌ای دیگر با ذهنیت‌ها و باورهای اقتصاد آزاد، معتقدند ...

ادامه

ظرفیت‌سازی نهادی

افقی که در سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی برای اقتصاد کشور ترسیم شده مستلزم تمهیدات و زمینه‌سازی ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور است، تا کشور بتواند به اهداف موردنظر دست یابد.

ادامه

استقلال بانک مرکزی و مهار تورم

امروزه برای اهل فن و اقتصاددانان تجربی روشن شده است که در حوزه سیاست‌های پولی درجه استقلال و در کل درجه اعتبار بانک مرکزی، بر نرخ رشد پول در گردش و نقدینگی جامعه و کم و کیف اعتبارات، اثر معنی‌دار دارد، لذا ...

ادامه

چالش‌های سیاست مالیاتی کشورهای در‌حال‌توسعه

مالیات‌ها به چه دردی می‌خورند؟ پاسخ ساده این است که تا راه‌حل بهتری پیدا شود، مالیات‌ها بهترین ابزاری هستند که می‌توانند هزینه‌های دولت را که صرف کالاها و خدماتی می‌شود که اغلب ما متقاضی آن هستیم، تامین نمایند.

ادامه مطلب

آشنایی با بازاریابی اینترنتی

به طور کلی واژه بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق می گردد. این بازاریابی نوعاً بر اصل “پرداخت به ازای هر کلیک” استوار است و شامل آگهی های تبلیغاتی موجود در سایت ها، ایمیل هایی که برای معرفی محصولات ارسال میشود...

ادامه مطلب

بازاریابی پارتیزانی در برابر بازاریابی سنتی

بازاریابی پارتیزانی، مفهومی است که اول بار توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" در سال ۱۹۸۲ تشریح شد؛ روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیتهای ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم جهت کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و درگیر ابتکارات، نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است.

ادامه مطلب

چرا مردم از سایت من خرید نمی کنند

یکی ازعوامل عدم موفقیت در زمینه بازاریابی زمانی حاصل می شود که سایت قادر به ایجاد بستری امن و قابل اطمینان در هنگام سفارش خریداران، نباشد...

ادامه

ورود بانکداری اسلامی به اقتصاد جهان

در حالی که سیاستمداران و جامعه شناسان غربی اتهام هایی را علیه مسلمانان و اعتقادات اسلامی وارد می کنند و آنها را تندرو و افراطی می خوانند اما اقتصاددانان غربی دین اسلام و شریعت اسلامی را خصوصاً در جوانب اقتصادی با میانه روی بیشتری مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

ادامه