بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

دوبار فکر کنید

کلیک کنید.

وقتی خوشحال هستید قول ندهید.

وقتی غمگین هستید پاسخ ندهید.

وقتی عصبانی هستید تصمیم نگیرید.

دو بار فکر کنید،خردمندانه عمل کنید.

به نقل از:مشاور مدیریت

ده ویژگی مدیران کارآفرین

کلیک کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان ملل در چند کشور صنعتی و در حال توسعه، مدیران کارآفرین ده ویژگی مشترک دارند. این ده ویژگی چنین است:

1- در انجام فعالیت‌های فراتر از وظایف شغلی خود ابتکار عمل دارند.

2- قدرت تصمیم‌گیری و پیگیری فردی توسط آنها عالی است.

3- فرصت‌ها را درست تشخیص می‌دهند و در به دام انداختن آنها، به موقع اقدام می‌کنند.

4- با ریسک‌های حساب شده و سنجیده حرکت می‌کنند و از خطرکردن به هر قیمتی خودداری می‌کنند.

5- در مورد جزئیات تمام کارها دقت دارند و به موقع و به‌جا در مورد کیفیت انجام کارها (نه فقط کمیت و تعدد کارهای انجام یافته) نگرانی به خرج می‌دهند.

6- نسبت به مفاد قراردادها و توافق‌های صورت گرفته تعهد و نگرانی دارند.

7- توانایی دارند دیگران را با نفوذ کلام و داشتن شجاعت و جسارت در بیان عقاید و نظریات متقاعد کنند.

8- نسبت به بازدهی، بهره‌وری، اثربخشی و کارآیی امور حساسیت دارند.

9- در به کارگیری استراتژی‌های نافذ و تأثیرگذار از انعطاف لازم برخوردارند.

10- اتکای به نفس و اعتماد به توانمندی‌های درونی در آنها بسیار بالاست.

به نقل از : راهکار مدیریت

مشاور مدیریت

کپی رایت در وبلاگ نویسی

کپی رایت در وبلاگ نویسی
کلیک کنید.کپی رایت همان قوانین حمایت از حقوق مولف است که در پشت کتاب ها و سی دی هایی که میخرید نوشته شده و حق نشر را برای ناشر یا مولف محفوظ دانسته است.

این بدان معناست که شما حق ندارید آن سی دی را بدون مجوز ناشر یا مولف در جایی به هر شکلی منتشر کنید. مثلا حق ندارید آنرا کپی کنید و یا بصورت اسکن شده در اینترنت قرار دهید. در صورت عدم رعایت حقوق مولف شما تحت پیگرد قانونی قرار میگیرید و ممکن است مشکلات حقوقی بسیاری برای شما درست کند.

این قضیه در مورد محتوای تولید شده دیجیتال نیز مصداق دارد. یعنی شما حق ندارید مقاله منتشر شده در یک سایت و یا حتی یک وبلاگ شخصی را بدون اجازه و اطلاع ناشر در جای دیگری مانند وبلاگ خودتان کپی کنید و یا بصورت مقاله و یا هر فرمت دیگری از بخشی از آن استفاده کنید.

پس شما نیز بعنوان یک عضو از جامعه باید قوانین آنرا قبول داشته و به آن پایبند باشید. گرچه بعضی از این قوانین بصورت عرفی تبدیل شده است. اما حتی پایبندی به آنها نیز شخصیت مجازی شما را نشان میدهد.

پس :
1 - هرگز مطالب دیگران را بدون اطلاع نویسنده در سایت یا وبلاگ خود کپی نکنید. حتی در صورتی که لینک به سایت اصلی میدهید باید نویسنده را از انتشار آن مطلع سازید. زیرا بسیاری از مقالات نوشته شده دارای ارزش معنوی هستند و کپی برداری از آنها حتی با لینک دادن به سایت مرجع مجاز نمی باشد. بجای کپی متن مقاله بهتر است یک پاراگراف از مقاله را در سایت خود درج کنید و برای نمایش مقاله کامل، لینک اصلی را در وبلاگ خود قرار دهید.

2 - قرار دادن فایل mp3 موسیقی های منتشر شده در داخل کشور که دارای مجوز میباشند ، در وبلاگ ها ممنوع است و اینکار ممکن است به فیلتر شدن وبلاگ شما منجر شود.

3 - آنچه یک نویسنده را به نگارش نسخه بعدی کتابش تشویق میکند، فروش نسخه های کتب قبلی اوست . پس با کپی برداری غیر مجاز ، آنان را که دوستشان دارید از کارشان دلسرد نکنید تا مانع انتشار کتب و مقالات حرفه ای تر نشوید.

4 - از مولفان هر محصول فرهنگی انتقاد کنید . اما اهانت نه! اهانت کردن به یک فرد و یا حتی محصول نه تنها باعث بهبود کار بعدی آن شخص نخواهد شد ، بلکه شما را نیز بعنوان فردی غیر منطقی نشان میدهد.

5 - از مولفان هم انتقاد و هم حمایت کنید تا آنان نیز برای ایجاد تالیفی قویتر انگیزه داشته باشند.
 
به نقل از: پرشین وبلاگ
مشاور مدیریت

شاخص چیست؟

کلیک کنید.شاخص متغییری است که برای ارزیابی شرایط و حساسیت ها، ‌مقایسه بین مکان ها و موقعیت ها، و نیز ارزیابی شرایط و گرایش ها در ارتباط با اهداف و مقاصد، تامین اطلاعات هشداردهنده، پیش بینی شرایط و روند آینده به کار رود. این اطلاعات در برخی سطوح تصمیم گیری بسیار مهم و مؤثرند و بنابراین قابل به کار گیری برای برنامه ریزی، پایش و ارزشیابی هستند. در عین حال از آنجا که امکان مقایسه را فراهم می سازد می توان وضعیت امروز را با گذشته مقایسه نمود و پیش بینی هایی برای آینده نمود.برای مطالعه ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

به نقل از مشاور مدیریت