بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

ماشین های حساب

 calculator.org     the calculator home page

داونلود ماشین های حساب

سری از برنامه ها و آزمایشات ذهنی جالب ریاضی

این هم سری از برنامه ها و آزمایشات ذهنی جالب ریاضی...

Brain Builder - Math Edition

اقتصاد جهانی در فرآیند جهانی شدن

در این مقاله اقتصاد جهانی را در فرآیند جهانی شدن مورد کنکاش قرار می‌دهیم. درک و شناخت اقتصاد جهانی که جوهر اصلی آن دانش بوده و دانایی محور است، تکیه‌گاه آن فناوری، تولید و تجارت در معیار جهانی است. این امر از یکسو موجب شده فرصت‌های بی‌شماری پیش‌روی دولت‌ها، حکومت‌های محلی و شرکت‌ها قرار دهد و از سوی دیگر برای هر یک از آنان که فاقد درک لا‌زم از این تحول شتابان باشند نصیبی جز خسران و عقب‌ماندگی نداشته، که برای دولت‌ها و حکومت‌های محلی توسعه‌نیافتگی و برای شرکت‌ها حذف از صحنه اقتصاد جهانی را دربردارد. ویژگی‌های مهم اقتصاد جهانی چیست؟

ادامه اقتصاد جهانی در فرآیند جهانی شدن

تاریخ علم اقتصاد

علم اقتصاد علمی است بسیار قدیمی و شاید بتوان گفت قدمتی به اندازه تاریخ دارد . اقدام به تدوین اصول و قوانین اقتصاد بصورت مدون و علمی برای اولین بار توسط "آدام اسمیت" انجام گرفت ، گرچه ابن خلدون مطالب ارزنده ای قرن ها پیش مطالبی در مورد اقتصاد گفته است . ....

ادامه تاریخ علم اقتصاد

تحقیق و پژوهش ، شاخص توسعه اقتصادی

بی تردید توسعه و استقلال واقعی کشورها با توانایی در تولید علم و توسعه علمی- تحقیقاتی نسبت مستقیم دارد. به عبارت دیگر، پیشرفت کشورها در گرو پیش بینی آینده و بازنگری در عملکرد و اهداف، تبیین وضع موجود و ترسیم مسیر آتی توسعه به منظور یافتن پاسخ برای نیازهای محلی، منطقه ای، ملی و جهانی است.

ادامه تحقیق و پژوهش ، شاخص توسعه اقتصادی

دولت سیار؛ پرقابلیت، پرهزینه

دولت سیار، زیرمجموعه‌‌ای از دولت الکترونیک است. دولت الکترونیک عبارت است از استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای بهبود فعالیتهای سازمانهای دولتی. در مورد دولت سیار، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، به فناوری‌های موبایل و یا بی‌سیم، نظیر تلفن‌های سلولار موبایل، لپ‌تاپ‌ها و همیاران دیجیتال شخصی- که به شبکه‌های منطقه‌ای محلی بی‌سیم متصل می‌شوند - محدود می‌شوند.

ادامه دولت سیار؛ پرقابلیت، پرهزینه

بهترین بانکدار جهان

یورومانی، جایزه امسال خود را به هنریک میرلز، رئیس‌کل بانک مرکزی برزیل به علت موفقیت خارق‌العاده او در مهار تورم، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش قابل توجه ذخایر ارزی این کشور اختصاص داد.

ادامه بهترین بانکدار جهان

بهاى طلا افزایش مى یابد

بنابر تازه ترین نظرسنجى بلومبرگ؛

بهاى طلا افزایش مى یابد

تازه ترین نظرسنجى بلومبرگ نشان مى دهد که نگرانى در خصوص کاهش هزینه هاى وام از سوى بانک مرکزى آمریکا بهاى طلا را طى روزهاى آتى افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، از مجموع ۲۲ تاجر، تحلیلگر و سرمایه گذار بازار طلا ۱۷نفر پیش بینى کردند که بهاى طلا افزایش خواهد یافت و به همین رو به مردم توصیه کردند تا اقدام به خرید طلا کنند. طلا طى هفته گذشته افزایش قیمت ۱‎/۴ درصدى یافت و به ۸۰۰ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید. از میان شرکت کنندگان در نظرسنجى چهار نفر کاهش قیمت طلا را پیش بینى و به فروش آن توصیه کردند این در حالى است که هفت نفر معتقد بودند که تغییرات اندکى در بهاى طلا صورت خواهد گرفت. این نظرسنجى در حالى صورت مى گیرد که طلا در سال جارى شاهد افزایش ۲۵ درصدى قیمت خود بود. از مجموع ۱۸۸ هفته پیش بینى بلومبرگ تاکنون ۱۱۶ هفته آن درست بوده است.

نرم افزار های رایگان ریاضی

 

 FREE MATH SOFTWARE

نرم افزار های رایگان ریاضی

از اینجا داونلود نمائید