بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

حرکت به سوی نرخ ارز شناور چطور، چه وقت و با چه سرعتی؟

این قبیل میخکوب کردن‌ها با نرخ تورم پایین همراه بوده است. اما کشورهای با رژیم نرخ ارز ثابت در مقابل بحران‌های پولی و نیز بحران‌های پولی و بانکی، بیشتر از کشورهای با نرخ ارز شناور آسیب‌پذیر هستند..... حرکت به سوی نرخ ارز شناور چطور، چه وقت و با چه سرعتی؟

مالیات برارزش افزوده و تاریخچه آن

پیش از این مالیات بر ارزش افزوده به صورت غیرمستقیم اجرا می شد و تعداد کمی از تولیدات مانند حامل های انرژی و... را پوشش می داد. با استقرار سیستم مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای غربی و پس از آن کشورهای آفریقای جنوبی، اجرای آن در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفت تا اهداف اقتصادی تحقق یابد...... مالیات برارزش افزوده و تاریخچه آن

چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟

باید برنامه ای طراحی کنید که خطوط کلی اهداف، هزینه های احتمالی، روش های بازاریابی و راه های گریز از مشکلات فرضی را در بر داشته باشد. این برنامه نقشه‌ عبور موفق یا انحراف از جاده در فعالیت شغلی است.

ادامه چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟

عناوین آخرین ۱۰۰ یادداشت

۲۰۰۸ سال تولد ابرقدرتی جدید

در حالی که بیشتر کشورهای جهان در افت و رکود اقتصادی سیر می کنند، جدیدترین ابرقدرت اقتصادی جهان در حال قدم گذاشتن در عرصه تجارت جهانی است. چین برنامه ریزی کرده است تا سال ۲۰۰۸ این کشور به عنوان غول اقتصادی جهان باشد.

ادامه ۲۰۰۸ سال تولد ابرقدرتی جدید

بررسی فقهی و حقوقی معاملات شرکت‌های لیزینگ

شرکت‌های لیزینگ از مؤسسه‌های اقتصادی موفق در سال‌های اخیر هستند. این شرکت‌ها با واگذاری مدّت‌دار و اقساطی کالاها، از یک طرف به مصرف‌کنندگان و از طرف دیگر به کارخانه‌های تولیدی و در نهایت به تولید و اشتغال کشورها کمک می‌کنند. مطالعات تجربی نشان می‌دهد رعایت متغیّرهای ذیل در میزان کامیابی شرکت‌های لیزینگ تأثیرگذار بوده است.

ادامه بررسی فقهی و حقوقی معاملات شرکت‌های لیزینگ

محیط زیست: مشکلات و راه‌های برون‌رفت از منظر اسلام

به تدریج ظهور و گسترش بحران‌های زیست محیطی که دامنه آن افزون بر انسان، جانوران و گیاهان را نیز در بر گرفته است، سبب شد جوامع انسانی به این مسأله توجه بیشتری کنند.

ادامه: محیط زیست: مشکلات و راه‌های برون‌رفت از منظر اسلام

تاریخ علم اقتصاد

بسیاری از ویژگیهای مورد بحث در این خصوص به شکلهای مختلف از قبل وجود داشتند، در یونان و روم و حتی در اروپای سده های میانه (و برخی سرزمینهای غیر اروپایی)، بویژه حکومت قانون در تقابل با حکومت خودسرانه.

ادامه تاریخ علم اقتصاد

گفتاری کوتاه درباره ارز

درفرهنگ(( معین )) ارز به ارزش ، بهاء ، قیمت ونرخ یا برابری پول داخلی با پولهای بیگانه تعریف شده است . درمکالمات بازرگانی واقتصادی امروز ، ارز به معنی پول رایج خارجی استفاده می گردد. بدین ترتیبب ((ارز)) ذاتابه معنی پول خارجی است واضافه کردن صفت خارجی به دنبال لغت ارز صحیح نیست واز آنجا که پول یک کشور خارجی نه نه فقط به صورت اسکناس بلکه به صورت مسکوک ، چک بانکی، حواله، سفته، چک مسافرتی وبرات نیز یافت می شود .

گفتاری کوتاه درباره ارز

پیش از نگارش طرح اقتصادی چه باید بکنیم؟

ابتدا شما نیاز دارید که محصول یا خدماتتان را با مشتریان بالقوه خود به بوته آزمایش گذارید و تعریفی از الگوی اقتصادی فعالیتتان ارائه دهید.

ادامه پیش از نگارش طرح اقتصادی چه باید بکنیم؟