بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه انحصاری ریسک گریز

طبق نظریه قیمت در بازار انحصاری ، قیمت در نقطه ای به تعادل میرسد که درآمد نهایی و هزینه نهایی با هم برابر باشند . در این لحظه درآمد کل ( مقدار کالا در فروش آن ) با فرض صفر بودن هزینه نهایی بیشینه میشود .

بنگاه چگونه به این نقطه میرسد ؟ آیا بنگاه با تابع تقاضا روبروست و از آن مطلع است ؟ فرض میکنیم که اینگونه نیست . بنگاهی تازه وارد را در صنعتی انحصاری در نظر میگیریم که تلاش دارد قیمت بهینه را برای محصول خود بیابد .

ادامه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد