بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

طلا ، طلا و طلا

 طلا ، فلزی آشنا برای همه ماست   که بی شک  اشکال مختلف آنرا دیده ایم ، بسیاری از ما این فلز گرانبها را به عنوان سرمایه بصورت زیورآلات و سکه نگهداری می کنیم و فرصت های از دست رفته بسیاری را به خاطر داریم  که نتوانسته ایم  گران شدن سکه و طلا را به درستی پیش بینی کنیم تا  از آن سود بگیریم  .

در این قسمت از مجله با ذکر مثال های قصد آموزش پیش بینی افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه را داریم  تا دوستان  عزیزی که تمایل به کسب درآمد از طریق خرید و فروش سکه را دارند با این فن آشنا شده و یا حداقل در قیمت های مناسبی اقدام به خرید و یا فروش طلا نمایند تا بیشترین  منفعت را در این گونه معاملات به دست آوردند .

 

اولین سوالی که برای همه ما در هنگام خرید به وجود می اید اینست که قیمت ها بر چه اساسی تعیین شده و بر چه مبنایی تغییر می کند تا با شناسایی عوامل مربوط به این تغییرات بتوانیم قیمت های آینده را پیش بینی کنیم .

 

به طور کلی دو عامل بر قیمت طلا و سکه  در بازار های جهانی تاثیر مستقیم می گذارند :

1- عوامل داخلی مانند افزایش تقاضا برای سکه در نزدیکی روزهای جشن و سرور

2- عوامل جهانی مانند کاهش میزان تولید معادن طلا آمریکا

 قیمت طلا در بازار همواره با قیمت جهانی طلا افزایش و کاهش می یابد و گاها سکه بر اثر عوامل داخلی بیش از قیمت جهانی خرید و فروش می شود است ، همان طور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت جهانی طلا در کمتر از چند هفته   از 550  برای هر اونس به 731 افزایش یافت که این افزایش قیمت برای افرادی که  نرم افزار تحلیل قیمت ها در اختیار داشتند با اندکی معلومات قابل پیش بینی بود .  افزایش نا گهانی قیمت جهانی باعث افزایش نرخ در بازار داخل گشت  در نتیجه افراد که  می خواستند  ارزش دارایی های خود را حفظ کنند درخواست  سکه را افزایش دادند  که این افزایش تقاضا باز هم قیمتها را افزایش داد  تا جایی که دولت با عرضه سکه در بازار و تبلیغات تلوزیونی توانست بازار را به حالت تعادل باز گرداند .

 

 اما چه کسانی سکه را  با قیمت کمتری خریداری کردند و چه کسانی بیشتری ؟

و آینده  قیمت ها را چگونه می بینیم ؟

همانطور که در مثال بالا مشاهده کردید نوسانات قیمت های جهانی تاثیر بسزایی در قیمتها دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد