مقدمه:
هدف از این مقاله ارائه رویکردی جهت ایجاد یکپارچگی و همسوئی بین استراتژی های سازمان با پروژه های شش سیگما می باشد. در اولین قسمت از مقاله طرحریزی استراتژیک با استفاده از الگوی جامع مدیریت استراتژیک تشریح می گردد. بدین ترتیب قسمت دوم مقاله بر روی جاری سازی استراتژی ها متمرکز می شود. برای دستیابی به هدف این قسمت، از ابزار کارت امتیازی متوازن(BSC) استفاده خواهد شد. قسمت سوم مقاله با استفاده از ابزار گسترش وظایف کیفیت (QFD) و خانه کیفیت بعنوان یکی از ابزارهای قوی و شناخته شده جهت ترجمه صدای مشتری به زبان فنی و تخصصی سازمان، این مهم را به انجام می رساند. در این قسمت با انجام محاسبات ماتریسی اهداف کمی تعیین شده در وجه مشتریان به معیارها و اهداف کمی فرآیندهای داخلی سازمان تبدیل می شود. قسمت جهارم مقاله استفاده از روش شش سیگما را جهت دستیابی به اهداف کمی تعیین شده در وجه فرآیندهای داخلی تشریح می نماید. در ادامه این قسمت با مثال خدمات پس از فروش خودروساز، مراحل اجرای یک پروژه شش سیگما بطور کامل تشریح می گردد.
دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله 15 صفحه pdf و با حجم 1464 کیلوبایت می باشد)