بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بازار بورس آمریکا جمعه نیز بیش از سیصد واحد سقوط کرد

جمعه سوم آبان 

در بازخواست هایی که از "گرین اسپن"شده بود٬ او نوید از "سونامی"داد که در راه است. او که تحت فشار برای پیدا کردن یک قربانی برای توجیه اوضاع سرمایه داری  در آمریکا٬ در مقابل سنای آمریکا در مقابل بازجویی قرار داشت٬ بحران کنونی را امری که در طی صدها سال هم پیش نمی آید دانست و خود را بی گناه اعلام کرد. با اینکه قبول داشت ممکن هست  "اشتباهاتی"رخ داده باشد

سقوط ١٤ درصدی سهام سونی٬ دایملر ٤/١١ نیکه ژاپن ٦۰/٩ المان ٧٦/١۰ فرانسه ١۰ درصد المان ٦٧/٨

 

پنج شنبه دوم آبان

افت شدید بازار بورس آسیا بخصوص کره جنوبی بیش از ٧ درصد تنزل کرد.

 

طلا همچنان به سیر نزولی خودرا  ادامه میدهد. کنترات طلا برای دسامبر به اونسی ٧۰۰ دلار رسید. آیا بی اعتمادی به بورس مشتقات طلا  و  تورم منفی تواما در کارند؟

 

در امریکا تعداد افرادی که نمیتوانند اقساط ماهیانه خانه خود را بپردازند در سه ماه اخیر ٧١ درصد افزایش یافت.

 

حدود 400 تریلیون دلار در بازار مشتقات (Derivatives) در دنیا وجود دارد. از این مبلغ حدود     180تریلیون آن در آمریکاست. این یک خطر بزرگی برای اقتصاد دنیا محسوب میشود و بالاخره ضربات مهلک وارد خواهد کرد. هم اکنون یک کمپانی چینی و یک برزیلی و یک کره جنوبی جمعا 10 میلیارد دلار در شرط بندی از طریق مشتقات ضرر کرده اند. در آینده نه چندان دور اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم شنید.

 

بیمه اوراق بها دار کشورهای پاسیفیک-آسیا Asia-Pacific) ) بدلیل رکود شدید اقتصادی افزایش پیدا کرد. این بدان معناست که اوراق بها دار بسیار ریسکی محسوب میشوند  بخصوص با توجه به اعلام عدم پرداخت بدهی از طرف پاکستان و آرژانتین در روزهای اخیر.

 بعد از ایسلند ٬ پاکستان ٬ آرژانتین نوبت ترکیه و کشورهای اروپای شرقی هست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد