ترقی و پیشرفت تا اندازه ای میتواند سخت باشد. توسعه و ارتقای یک تجارت سالم نیازمند تدابیری است. در اینجا با سه گام ساده آشنا میشویم ،که میتوانید تجارت خود را حفظ کنید یا حتی در جهت توسعه و استحکام آن تدبیری بیندیشید.
1-پاداش مشتری وفادار. با دقت در بازار و تمرکز در وجود مشتریان ،به این نکته پی خواهید برد که مشتریان شما را شناخته و به شما اعتماد کرده اند.این اعتماد بسیار آسان تر و ارزان تر از افزایش کسب و کار از طریق سرمایه گذاری بدست میآید.پس سفارش تولیدات جدید را از مشتریان قدیمیتان بگیرید و به آنها به پاس اعتمادی که به شما کرده اند سرویس بدهید
2- هوشیار باشید. شما میتوانید از رکود بازار به نفع خود بدون ضرر رساندن به دیگران استفاده کنید. به طور مثال در یک بازار رو به رکود شما میتوانید درخواست یک عرضه ی بزرگتر با مقدار پول کمتر را داشته باشید. فراموش نکنید که رکود اقتصادی در واقع نتیجه ی ضعف تبلیغات نیز هست. پس نقش تبلیقات را دست کم نگیرید.
3-تبلیغ خوب. شما میتوانید با عرضه ی کالای جدید به بازار و مشتری مداری تجارت خود را اندازه ای گسترش دهید، اما تنها چیزی که میتواند تجارت شما را مستحکم نگاه دارد،تبلیغات مناسب ،گفتگو با مشتریان در حد یک گفتگوی ادیبانه و نظر گرفتن از آنها......این همان چیزی است که تجارت شما به آن نیاز دارد.