بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

بنگاه دانش اقتصاد *ابتهاج*

مقالات آموزشی اقتصادی صهیب عبیدی

دستورالعمل تبلیغاتی

می‌خواهم طرز تهیه تبلیغات انتخاباتی را برای شما عزیزان تشریح کنم. داوطلبان عزیز دقت کنید:

ادامه مطلب ...

¯ شش سیگما در سازمان های خدماتی انگلیس

شش سیگما در سازمان های خدماتی انگلیس: نتایج به دست آمده از مطالعه یک خلبان

Six Sigma in the UK service organisations: results from a pilot survey

شش سیگما در حال حاضر به صورت افزایشی در فرآیندهای متنوعی به کار گرفته می شود. از تولید گرفته تا خدمات و فعالیت های معاملاتی گوناگون.شش سیگما در کاهش شدید متغیرهای فرآیند و نرخ شکست در تمام فرآیندهای بحرانی کاری، جهت ایجاد بهبود در عملیات فرآیندی که سرمایه گذاری لازم را در خط پایانی سازمان به ارمغان می آورد، ثابت شده است. این مقاله با یک مطالعه مقایسه ای ساده بین تولید و فرآیندهای خدماتی از حیطه کاربرد شش سیگما شروع می شود. سپس نتایج یک بررسی خلبان را که در سازمانهای خدماتی انگلیس جهت درک شش سیگما به کار رفته است را نشان می دهیم. و در نهایت الزاماتی که در اجرای موفق شش سیگما در بخش های خدماتی لازم است را گزارش می دهیم.

برای دریافت متن ترجمه مقاله فوق می توانید آن را در فرم درخواست مطرح فرمایید.(این مقاله 8 صفحه Pdf  می باشد.)

بکارگیری رویکرد شش سیگما در حمایت از خط مشی و استراتژی

مقدمه:

هدف از اینبتسا شش سیگما مقاله ارائه رویکردی جهت ایجاد یکپارچگی و همسوئی بین استراتژی های سازمان با پروژه های شش سیگما می باشد. در اولین قسمت از مقاله طرحریزی استراتژیک با استفاده از الگوی جامع مدیریت استراتژیک تشریح می گردد. بدین ترتیب قسمت دوم مقاله بر روی جاری سازی استراتژی ها متمرکز می شود. برای دستیابی به هدف این قسمت، از ابزار کارت امتیازی متوازن(BSC) استفاده خواهد شد. قسمت سوم مقاله با استفاده از ابزار گسترش وظایف کیفیت (QFD) و خانه کیفیت بعنوان یکی از ابزارهای قوی و شناخته شده جهت ترجمه صدای مشتری به زبان فنی و تخصصی سازمان، این مهم را به انجام می رساند. در این قسمت با انجام محاسبات ماتریسی اهداف کمی تعیین شده در وجه مشتریان به معیارها و اهداف کمی فرآیندهای داخلی سازمان تبدیل می شود. قسمت جهارم مقاله استفاده از روش شش سیگما را جهت دستیابی به اهداف کمی تعیین شده در وجه فرآیندهای داخلی تشریح می نماید. در ادامه این قسمت با مثال خدمات پس از فروش خودروساز، مراحل اجرای یک پروژه شش سیگما بطور کامل تشریح می گردد.

pdf دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله 15 صفحه pdf و با حجم 1464 کیلوبایت می باشد)

نحوه تشخیص و برخورد با مشتریان عصبانی

کلیک کنید.احتـمالاً هـر روز بـا مشتـریـان عصبـانی مواجه مــی شوید.می دانید، آنهایی که می خواهند همه اتفاق های بدی که در زندگیشان افتاده را یکجا سر شما خالی کنند؟ حـرف های آنها ممکن است طعنه آمیز و نیشدار باشد و یا با بد زبانی و حـرف هـای نـاروا همـراه بـاشد. مـمکن اسـت مستقـیـماً فـحـش بـارانـتـان کنـند، تـهدیـدتان کـننـد، یـا سـعی کنــنـد بترسانندتان. کنار آمدن با چنین افرادی خیلی سخت است و روبه رو شدن با یکی از آنها همه روزتان را خراب خواهد کرد. برای مطالعه ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

 

با تشکر از سایت -مشاور مدیریت-

نتایج تحقیقات تازه درباره یک سؤال روتین

نتایج تحقیقات تازه درباره یک سؤال روتین:
«پول خوشبختی می‌آورد یا نه؟»!

نتایج تحقیقات تازه‌ای که توسط دانشکده بازرگانی هاروارد و دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور انجام شده است، نشان می‌دهد که پول موجب خوشبختی و شادی نمی‌شود، ولی چگونگی مصرف آن می‌تواند موجب شادی بیشتر افراد شود.
نتایج این تحقیق در
آخرین شماره مجله Science منتشر شده است:
در مجموع 3 آزمایش انجام شد:
در اولین تحقیق از 632 آمریکایی خواسته شد که میزان شادی خود را شخصا ارزیابی کنند و به آن نمره‌ای بین 1 تا 5 بدهند، درآمد سالانه خودشان را گزارش کنند و تخمین بزنند که در عرض یک ماه چقدر پول صرف هزینه‌های جاری، خرید هدیه برای خود و دیگران می‌کنند و چقدر پول برای فعالیت‌های خیرخواهانه خرج می‌کنند. این تحقیق نشان داد که کسانی که پول بیشتری برای دیگران خرج می‌کنند، احساس شادی بیشتری می‌کنند.

 71014_MoneyHappiness_vl-vertical.jpg

تحقیق دوم ابعاد کوچک‌تری داشت، در این تحقیق از 16 کارمند یک شرکت در بوستون خواسته شد که میزان شادی خود را یک ماه قبل از دریافت پاداش 5 هزار دلاری و سپس 6 تا 8 هفته بعد از دریافت پاداش ارزیابی کنند و به آن نمره‌ای بین 1 تا تا 5 بدهند. همچنین از آنها خواسته شد که چگونگی خرج کردن پاداششان را گزارش کنند. باز هم افرادی که میزان بیشتری از پول خود را صرف کارهای بشردوستانه و یا دیگران می‌کردند، میزان شادی بیشتری احساس می‌کردند.
تحقیق سوم در دانشگاه کلمبیا انجام شد و در آن مبلغی بین 5 تا 20 دلار به گروهی از مردم داده شد و به علاوه به آنها دستورالعمل هزینه کردن این مبلغ هم داده شد. این گروه از مردم مورد آزمایش مجبور بودند که این پول را تا ساعت 5 بعد از ظهر همان روز خرج کنند. بعضی‌های وادار شدند که این پول را صرف کرایه و یا هزینه‌های جاری کنند و از برخی دیگر خواسته شد این پول را صرف خرید هدیه برای خودشان یا دیگران یا دادن اعانه کنند. باز هم مثل دو تحقیق قبل گروهی از مردم که پول را صرف دیگران کرده بودند، احساس شادی بیشتری داشتند.
به نظر می‌رسد که پول شادی نمی‌خرد مگر اینکه آن را صرف دیگران کرده باشید.

لینک از : Healthbolt
منبع اصلی:
Science